Medvind Media AS leverer spiss strategi og smarte kommunikasjonstiltak til en rekke små og store selskaper i Trøndelag. Vi har få men gode samarbeidspartnere. Flere av våre kunder er børsnoterte selskaper.
Kjernen i vår virksomhet er produksjon og innsalg av kvalitetsinnhold til lokale og nasjonale medier/redaksjoner.
Vi lager også innhold for distribusjon i vår kundens egne kanaler – f.eks. nettsider, nyhetsbrev og sosiale medier.
Medvind Media AS ledes av Paul Jostein Aune, som har 20 års erfaring som journalist og redaktør.
Vårt kjerneteam består av skribenter som leverer innhold av høy kvalitet – enten målet er omtale i media, styrke nyhetsrommet på egne nettsider eller distribusjon på sosiale medier.
Verktøykassen består av tradisjonelle PR-tjenester, innholdsmarkedsføring, oppdragsjournalistikk og webredaktør-tjenester. Vi har svært gode og dokumenterbare resultater å vise til.
Vi utvikler også nettløsninger og digitale bilag i samarbeid med byens skarpeste WordPress-hoder.
Medvind Media AS står også bak utgivelsen av trondheim24.no som er en redaksjonell nettavis med fokus på det urbane Trondheim. 80 prosent av trafikken kommer fra Facebook.
Trondheim24.no er en svært kostnadseffektiv distribusjonskanal for innholdsmarkedsføring, Ta kontakt så viser vi deg par kundecaser som gir deg bakoversveis!
Ta kontakt for en gjennomgang.
Les også:

Gode historier gir fremdrift
Medvind Media er ikke et tradisjonelt reklamebyrå – vi bruker den journalistiske verktøykassen. Vi mener den mest effektive markedsføringen er troverdig og relevant merkevarejournalistikk. Slik vi ser det, har tradisjonell annonsering langt på vei sluttet å fungere. Vår metode går ut på skape og publisere innholdsclustere med kvalitetsinnhold. Slik hjelper vi kundene våre å oppnå […]

Slik bør du kommunisere med journalister og bloggere
I dag kan alle skrive, publisere og nå ut med innholdet sitt. Hvem som helst kan blogge, og flere bedrifter begynner å ligne på tradisjonelle mediehus med egne redaksjoner og journalister. Det hevdes at journalister går usikre tider i møte, samtidig som bloggere kommer til å få stadig mer innflytelse. For mange blir skillet mellom blogging, […]

Sponset innhold gir god rekkevidde til hyggelig pris
Vi produserer godt innhold (tekst/bilder/video) med den journalistiske verktøykassen på oppdrag for kunden og setter opp og administerer fremming på Facebook. For noen få tusenlapper kan du nå “hele” byen, eller du kan geografisk målrette ned til nabolags-nivå. Vi har gjennomført kampanjer som har oppnådd klikkrater på nærmere 10 prosent – dette overgår mange […]

Digitalt bilag for Kverneland Bil Trondheim
Med sin satsing på innholdsmarkedsføring er Kverneland Bil Trondheim pioner i bilbransjen i Trøndelag. Det digitale bilaget som er utviklet av Medvind Media i tett samarbeid med Sircon, ligger på et eget domene, men er tett integrert med Kvernelands nettside. Digitalt bilag

Lokal elektrikerbedrift på NRK
Sitter du på en forbrukersak med substans, er det fullt mulig å få gjennomslag i riksdekkende medier. I dette tilfellet jobbet vi for den lokale elektrikerbedriften O. Løkken. Tema var brannsikkerhet ved lading av El-biler. Oppdragsgiver ble intervjuet på NRK riks nett som har nærmere en million brukere i døgnet. Saken lå på forsiden i […]

Vi skapte medieomtale for IT-selskapet 24onoff
Vi identifiserte nyhetsvinkler og produserte to redaksjonelle artikler som handlet om økt sikkerhet på byggeplassen og Skatteetatens kontrollvirksomhet rettet mot kravet om å føre personallister. Vi bygde nyhetspoenger på uttalelser fra kilder som Arbeidstilsynet og Byggenæringens landsforbund. Oppdragsgiver ble deretter skrevet inn i saken. Saken ble individuelt solgt inn til bygg.no som var kundens prefererte medium. Vi […]

Hva gjør du hvis TV2 har bestemt seg for å “ta deg”?
I dette tilfellet hadde landets mest hardtslående forbrukerredaksjon, TV2 Hjelper deg, tatt turen til Trondheim for å lage kritisk forbrukerjournalistikk på en liten, lokal virksomhet. Bare så det er sagt: Medvind Media AS er en sterk tilhenger av en fri presse som utøver kritisk journalistikk på vegne av forbrukerne. Samtidig mener vi at det kan være […]

Slik nådde vi ut til 30.000 mennesker for en tusenlapp
Denne gangen var oppdraget var å skape blest om svømmekursene til Vestbyen Svømming – trondheimsklubben som i en årrekke har lært tusenvis av barn å beherske – og sist men ikke minst – å trives i det våte element. Med begrenset budsjett gikk vi til verks på Facebook. Vi satset på en konkurranse, der premien […]

Medvind Media søker mannskap
Oppdragsmengden øker og vi er derfor på utkikk etter en skrivefør person med kommersiell forståelse. Medvind Media AS består i dag av to heltidsansatte med lang erfaring fra media og næringsliv. Vi holder til på Flatåsen og er samlokalisert med Sircon AS, som er vår partner på webutvikling og design. I første omgang ønsker vi […]

Ta nye portrettbilder i vårt fotostudio
Fremstår du med et amatørmessig profilbilde på LinkedIn eller andre sosiale medier. Alle våre avtalekunder får en gratis fotoshoot med portrettbilde i vårt fotostudio i Stiklestadveien 1. Ta kontakt: paul@avisa-na.no

Presseomtale for solid industribedrift i Trondheim
Trondheim Stål en av byens industribedrifter som går godt. Medvind Media ble leid inn for å hjelpe bedriften med å rette fokus mot useriøse aktører i bransjen. Målet var Adresseavisen og det nasjonale fagbladet Byggeindustrien. Pressemeldingen ble bygget opp som en nyhetssak, med flere kilder som støttet opp under vinklingen, blant annet Direktoratet for kvalitet […]