Denne gangen var oppdraget var å skape blest om svømmekursene til Vestbyen Svømming – trondheimsklubben som i en årrekke har lært tusenvis av barn å beherske – og sist men ikke minst – å trives i det våte element.

Med begrenset budsjett gikk vi til verks på Facebook. Vi satset på en konkurranse, der premien var et svømmekurs.

 

For å være med i trekningen oppfordret vi brukerne til å skrive i kommentarfeltet hvor de tok sine aller første svømmetak.

Et viktig poeng var  å skape en personlig assosiasjon og sammenheng med produktet- svømmekurs til 1300,-.

Vi mente i dette tilfellet at et besøk i «minnearkivet» på søk etter den første svømmeopplevelsene, som for de fleste er knyttet til sol, sommer og mestring, kunne skape et godt momentum for handling og kjøp av kurs

Vi traff bra. Det er venteliste på alle kurs.

150 kommentarer ble lagt igjen med til dels detaljerte beskrivelser av de første svømmetak. Et 40 talls delinger, og en rekkevidde på nærmere 30.000 mennesker.

Kostnad: En tusenlapp.

Slår du den?

Vestbyens Facebookside

Nytt annonseformat fra Facebook

Les også:

Film + sosiale medier = rekkevidde

Fortell historier fra din vriksomhet med levende bilder. Her kan du se en film laget for Optiker Lundemo der de promoterer muligheten for å ta synstesten hjemme i stua: Se saken med film her

0 comments

Innholdsmarkedsføring i Trondheims nye nettavis

Medvind Media lager innholdsmarkedsføring i form av tekst, foto og video for Trondheims nye nettavis trondheim24.no. Her kan du se noen eksempler på saker som har oppnådd god distribusjon og som har gitt kunden god valuta for investerte markedskroner: Egon Trondhjems Turnforening Rosenborg Bakeri Bybroen videregående skole Kafe Skuret/Troll restaurant Bwell Ta kontakt for et […]

0 comments

Slik bør du kommunisere med journalister og bloggere

I dag kan alle skrive, publisere og nå ut med innholdet sitt. Hvem som helst kan blogge, og flere bedrifter begynner å ligne på tradisjonelle mediehus med egne redaksjoner og journalister. Det hevdes at journalister går usikre tider i møte, samtidig som bloggere kommer til å få stadig mer innflytelse. For mange blir skillet mellom blogging, […]

0 comments

Sponset innhold gir god rekkevidde til hyggelig pris

  Vi produserer godt innhold (tekst/bilder/video) med den journalistiske verktøykassen på oppdrag for kunden og setter opp og administerer fremming på Facebook. For noen få tusenlapper kan du nå «hele» byen, eller du kan geografisk målrette ned til nabolags-nivå.  Vi har gjennomført kampanjer som har oppnådd  klikkrater på nærmere 10  prosent – dette overgår mange […]

0 comments

Digitalt bilag for Kverneland Bil Trondheim

Med sin satsing på innholdsmarkedsføring er Kverneland Bil Trondheim pioner i bilbransjen i Trøndelag. Det digitale bilaget som er utviklet av Medvind Media i tett samarbeid med Sircon, ligger på et eget domene, men er tett integrert med Kvernelands nettside. Digitalt bilag    

0 comments

Lokal elektrikerbedrift på NRK

Sitter du på en forbrukersak med substans, er det fullt mulig å få gjennomslag i riksdekkende medier. I dette tilfellet jobbet vi for den lokale elektrikerbedriften O. Løkken. Tema var brannsikkerhet ved lading av El-biler. Oppdragsgiver ble intervjuet på NRK riks nett som har nærmere en million brukere i døgnet. Saken lå på forsiden i […]

0 comments

Vi skapte medieomtale for IT-selskapet 24onoff

Vi identifiserte nyhetsvinkler og produserte to redaksjonelle artikler som handlet om økt sikkerhet på byggeplassen og Skatteetatens kontrollvirksomhet rettet mot kravet om å føre personallister. Vi bygde nyhetspoenger på uttalelser fra kilder som Arbeidstilsynet og Byggenæringens landsforbund. Oppdragsgiver ble deretter skrevet inn  i saken. Saken ble individuelt solgt inn til bygg.no som var kundens prefererte medium. Vi […]

0 comments

Hva gjør du hvis TV2 har bestemt seg for å «ta deg»?

I dette tilfellet hadde landets mest hardtslående forbrukerredaksjon, TV2 Hjelper deg, tatt turen til Trondheim for å lage kritisk forbrukerjournalistikk på en liten, lokal virksomhet. Bare så det er sagt: Medvind Media AS er en sterk tilhenger av en fri presse som utøver kritisk journalistikk på vegne av forbrukerne. Samtidig mener vi at det kan være […]

0 comments

Slik nådde vi ut til 30.000 mennesker for en tusenlapp

Denne gangen var oppdraget var å skape blest om svømmekursene til Vestbyen Svømming – trondheimsklubben som i en årrekke har lært tusenvis av barn å beherske – og sist men ikke minst – å trives i det våte element. Med begrenset budsjett gikk vi til verks på Facebook. Vi satset på en konkurranse, der premien […]

0 comments

Medvind Media søker mannskap

Oppdragsmengden øker og vi er derfor på utkikk etter en skrivefør  person med kommersiell forståelse. Medvind Media AS består i dag av to heltidsansatte med lang erfaring fra media og næringsliv. Vi holder til på Flatåsen og er samlokalisert med Sircon AS, som er vår partner på webutvikling og design. I første omgang ønsker vi […]

0 comments

Ta nye portrettbilder i vårt fotostudio

Fremstår du med et amatørmessig profilbilde på LinkedIn eller andre sosiale medier. Alle våre avtalekunder får en gratis fotoshoot med portrettbilde i vårt fotostudio i Stiklestadveien 1. Ta kontakt: paul@avisa-na.no

0 comments

Presseomtale for solid industribedrift i Trondheim

Trondheim Stål en av byens industribedrifter som går godt. Medvind Media ble leid inn for å hjelpe bedriften med å rette fokus mot useriøse aktører i bransjen. Målet var Adresseavisen og det nasjonale fagbladet Byggeindustrien. Pressemeldingen ble bygget opp som en nyhetssak, med flere kilder som støttet opp under vinklingen, blant annet Direktoratet for kvalitet […]

0 comments

 

Lesernes kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *